Algemene Voorwaarden Klanten
Deze 'Algemene Voorwaarden Klanten' zijn van toepassing op de relatie
tussen Takeaway.com en de Klanten. Restaurants verwijzen wij door naar
de 'Algemene Voorwaarden Restaurants'.
1. Definities
Aanbod: het product –en dienstenaanbod van het Restaurant dat
door de Klant via het Platform bij het Restaurant kan worden besteld.
Bestelling: een bestelling van de Klant via het Platform bij het
Restaurant van het door de Klant geselecteerde Aanbod.
Klant: een natuurlijk persoon of rechtspersoon die een Bestelling
plaats via het Platform.
Overeenkomst: een overeenkomst tussen de Klant en het Restaurant
met betrekking tot een Bestelling en de bezorging of het afhalen van de
Bestelling.
Platform: de website(s), apps, tools en andere apparaten van
Takeaway.com en aan haar gelieerde bedrijven en zakelijke partners
waarop de Service beschikbaar wordt gemaakt.
Restaurant: een bedrijf dat maaltijden, dranken en aanverwante
artikelen bereidt en verkoopt en voor de totstandkoming en betaling van
Overeenkomsten het Platform gebruikt.
Restaurantinformatie: de informatie van het Restaurant met
betrekking tot, onder andere, bedrijfs -en contactgegevens, algemene
informatie, productaanbod (maaltijden, bijgerechten, opties en dranken),
prijzen voor ieder afzonderlijk product (inclusief BTW), bedrijfslogo,
grafisch materiaal, bezorggebied (inclusief postcodes), bezorgkosten en
minimale bestelbedragen.
Service: de commerciële diensten en/of werkzaamheden die door
Takeaway.com worden aangeboden aan de Klant, onder meer bestaande uit
het publiceren van het Aanbod, het faciliteren van het tot stand komen
van Overeenkomsten en het doorsturen van Bestellingen naar het relevante
Restaurant.
Takeaway.com: Takeaway.com European Operations B.V. handelend voor
zichzelf en namens elke rechtspersoon of persoon die direct of indirect,
controleert, wordt gecontroleerd door of onder de gemeenschappelijke
controle valt van Takeaway.com Group B.V.
2. Identiteit van Takeaway.com
Takeaway.com handelend onder de naam 'Thuisbezorgd.nl'
Adres hoofdvestiging:
Oosterdoksstraat 80
1011 DK Amsterdam
KvK: 64473716
BTW-nr: NL815697661B01
Brouwerijstraat 10
7523 XD Enschede
Email: info@thuisbezorgd.nl
Tel: 053-4805860 (bereikbaar van maandag tot en met woensdag van 09:00
tot 23:00, donderdag en vrijdag van 09:00 tot 00:00, en zaterdag en
zondag van 10:00 tot 00:00)
Fax: 053-4805861
3. Toepasselijkheid
- Deze Algemene Voorwaarden Klanten zijn slechts van toepassing op de
Service. Takeaway.com is niet verantwoordelijk voor het Aanbod. Op
het Aanbod zijn daarnaast, indien van toepassing, de algemene
voorwaarden van het Restaurant van toepassing.
- De Klant gaat door middel van het plaatsen van een Bestelling direct
een Overeenkomst met het Restaurant aan voor de levering van het
door de Klant geselecteerde Aanbod. De Klant is gebonden aan de
Bestelling en heeft geen recht op terugbetaling, behalve in het
geval van annulering door het restaurant op grond van artikel 6
hieronder.
4. Het Aanbod
- Takeaway.com publiceert het Aanbod namens de Restaurants op het
Platform, overeenkomstig de door de Restaurants aangeleverde
Restaurantinformatie. Takeaway.com aanvaardt geen
verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor de inhoud van het
Aanbod en van de Restaurantinformatie op het Platform. Het
restaurant kan ingrediënten en additieven gebruiken voor maaltijden
en drankjes, die allergieën en intoleranties kunnen veroorzaken. Als
een Klant allergisch is voor bepaalde voedingsmiddelen, raden wij
aan om telefonisch contact op te nemen met het restaurant voor
actuele allergeneninformatie voordat de bestelling wordt geplaatst.
- Takeaway.com geeft alle Restaurantinformatie zodanig weer, dat voor
de Klant duidelijk is wat zijn rechten en verplichtingen zijn die
aan de aanvaarding van het Aanbod zijn verbonden.
- Takeaway.com aanvaardt geen aansprakelijkheid voor de bereikbaarheid
van het Platform.
5. De Overeenkomst
- De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat de Klant de
Bestelling definitief maakt door het klikken op de knop 'Nu kopen'
tijdens het proces van het plaatsen van een Bestelling via het
Platform.
- Na ontvangst van de Bestelling, zal Takeaway.com de Bestelling
elektronisch aan de Klant bevestigen.
- De Overeenkomst kan alleen door het Restaurant worden uitgevoerd als
de Klant correcte en volledige contact- en adresgegevens verstrekt
bij het plaatsen van de Bestelling. De Klant heeft de plicht om
onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan
Takeaway.com of het Restaurant te melden.
- In verband met informatie over de status van zijn Bestelling, dient
de Klant na het plaatsen van de Bestelling telefonisch of per e-mail
(zoals aangegeven bij het plaatsen van de Bestelling) bereikbaar te
zijn voor zowel het Restaurant als Takeaway.com.
- Indien de Klant kiest voor bezorging van de Bestelling, dan dient
hij aanwezig te zijn op het door de Klant aangegeven bezorgadres om
de Bestelling in ontvangst te kunnen nemen.
- Indien de Klant kiest voor het afhalen van de Bestelling, dan dient
hij op de gekozen tijd aanwezig te zijn op de afhaallocatie van het
Restaurant, die in de bevestigingsmail, tekstbericht of op de
website van Takeaway.com is weergegeven.
- Bij aflevering van de Bestelling kan het Restaurant vragen om
identificatie als de Bestelling alcoholische producten of andere
producten met een leeftijdslimiet bevat. Als de Klant zich niet
adequaat kan identificeren of niet voldoet aan de
minimumleeftijdseisen, weigert het Restaurant de betreffende
producten aan de klant te leveren. In dit geval kunnen
annuleringskosten in rekening worden gebracht
- Takeaway.com aanvaardt geen aansprakelijkheid in verband met de
uitvoering van de Overeenkomst.
6. Ontbinding van de Overeenkomst en annulering van de Bestelling
- In verband met de bederfelijkheid van het Aanbod geldt dat de Klant
geen recht heeft om de Overeenkomst te ontbinden. Bestellingen
kunnen niet door de Klant bij Takeaway.com worden geannuleerd.
Annulering van de Bestelling door de Klant bij het Restaurant is
slechts mogelijk indien het Restaurant expliciet aangeeft dat
Annulering van de Bestelling door de Klant mogelijk is.
- Het Restaurant heeft het recht de Bestelling te annuleren indien
bijvoorbeeld het Aanbod niet meer beschikbaar is, de Klant een
incorrect of onbereikbaar telefoonnummer, andere contactgegevens
heeft opgegeven of in geval van overmacht.
- Indien de Klant een valse Bestelling plaatst (bijvoorbeeld door
foutieve contactgegevens door te geven, niet te betalen of door niet
aanwezig te zijn op de bezorglocatie of afhaallocatie om de
Bestelling in ontvangst te kunnen nemen) of anderszins zijn plichten
die voortvloeien uit de Overeenkomst niet nakomt, dan kan
Takeaway.com besluiten om toekomstige Bestellingen van de
betreffende Klant te weigeren.
- Takeaway.com heeft het recht om namens het Restaurant Bestellingen
te weigeren en Overeenkomsten te annuleren, indien er gerede twijfel
bestaat over de juistheid of authenticiteit van de Bestelling of de
contactgegevens. Indien Takeaway.com een Bestelling annuleert die al
betaald is, dan zal Takeaway.com dat bedrag overboeken op de
dezelfde rekening als waarvan de betaling heeft plaatsgevonden.
Indien de Klant schijnbaar valse of frauduleuze Bestellingen
plaatst, dan kan Takeaway.com hiervan aangifte doen bij de politie.
7. Betaling
- Op het moment dat de Overeenkomst tot stand is gekomen
overeenkomstig artikel 5.1 van deze Algemene Voorwaarden Klanten, is
de Klant verplicht om het Restaurant te betalen voor de Bestelling.
Door de Klant kan aan deze betalingsverplichting worden voldaan door
te betalen met een online betaalmiddel via het Platform of door
betaling aan het Restaurant aan de deur of op de afhaallocatie.
- Behoudens het bepaalde in artikel 6.4, van deze Algemene Voorwaarden
Klanten, is het (gedeeltelijk) terugboeken van een online betaling
alleen mogelijk indien de Bestelling niet (geheel) geleverd kan
worden. De terugboeking vindt altijd plaats op dezelfde rekening als
waarvan de betaling heeft plaatsgevonden.
- Het Restaurant heeft Takeaway.com geautoriseerd om namens het
Restaurant de online betaling van de Klant in ontvangst te nemen.
8. Klachtenregeling
- Klachten van de Klant over het Aanbod, de Bestelling of de
uitvoering van de Overeenkomst, dienen bij het Restaurant te worden
neergelegd. De exclusieve verantwoordelijkheid voor het aanbod van
het restaurant en de uitvoering van de overeenkomst ligt bij het
Restaurant. Takeaway.com kan alleen een bemiddelende rol aannemen.
- Als de Klant een klacht heeft over de Service, dan dient de klacht
via het contactformulier, per e-mail of schriftelijk via de post te
worden gecommuniceerd aan de klantenservice van Takeaway.com op het
in artikel 2 van deze Algemene Voorwaarden Klanten aangegeven
contactadres.
- Nadat de klacht door Takeaway.com is ontvangen zal Takeaway.com zo
snel mogelijk, doch uiterlijk binnen een week, reageren met een
ontvangstbevestiging. Takeaway.com streeft ernaar de klacht zo snel
mogelijk, doch uiterlijk binnen 2 weken te behandelen.
- Klachten zoals omschreven in de leden 1 en 2 van dit artikel, moeten
binnen bekwame tijd nadat de Klant de gebreken heeft geconstateerd,
volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij
respectievelijk het Restaurant (lid 1) of Takeaway.com (lid 2).
- De Europese Commissie beheert een ODR platform. Dit platform is te
vinden op http://ec.europa.eu/odr. Takeaway.com sluit het gebruik
van Alternative Dispute Resolution als bedoeld in de richtlijn
2013/11/EU expliciet uit. Het e-mailadres van Takeaway.com is
info@thuisbezorgd.nl.
9. Beroepsaansprakelijkheidsverzekering
- Takeaway.com heeft een beroepsaansprakelijkheidsverzekering
afgesloten bij:
Achmea Schadeverzekeringen N.V.
Laan van Malkenschoten 20
7333 NP
Apeldoorn
via de volgende assuradeur:
Meijers Assurantiën B.V.
Van Heuven Goedhartlaan 935
1181 LD
Amstelveen
De beroepsaansprakelijkheidsverzekering heeft als verzekeringsgebied
de gehele wereld, met uitzondering van de Verenigde Staten van
Amerika en Canada.
10. Nieuwsbrief
- Bij het afronden van de Bestelling kan de Klant ook kiezen voor het
ontvangen van de nieuwsbrief. De Klant kan zich afmelden voor deze
nieuwsbrief via www.thuisbezorgd.nl/nieuwsbrief of door contact op
te nemen met de klantenservice via de in artikel 2 van deze Algemene
Voorwaarden Klanten onder 'Correspondentieadres' vermelde
contactgegevens.
11. Inzicht en correctie van opgeslagen persoonsgegevens
- Takeaway.com verwerkt persoonlijke gegevens op van de Klant. Op de
verwerking van persoonsgegevens is het
Privacy
Statement van toepassing.
Download PDF